09120207760

صفحه اصلی خدمات ما درباره ما تماس با ما
× صفحه اصلی خدمات ما درباره ما تماس با ما

از کل ساختمان‌های مسکونی ایران حدود ۴۵ درصد آنها بیش از ۱۶سال بوده‌اند. ۲۵ درصد زیر ۶ سال و ۳۰ درصد نیز ۶ تا ۱۵ سال عمر داشته‌اند.

برخی ساختمان های قدیمی و تاریخی کشور،قدمت بالای 100 سال دارند و همچنان جزو افتخارات و نمادهای ارزنده معماری و ساختمانی ایران به شمار می آیند.  برخی تصور می كنند صرف بودجه در ساخت و ساز و پروژه های عمرانی امر مطلوبی است، درصورتیکه با احداث ساختمان، تمام دارایی مان را در قالب آهن، بتن، گچ و سیمان به صورت یک جسم درمی آوریم و از آن استفاده می کنیم بدون اینکه درآمدزایی از آن داشته باشیم. ساختمان سازی، ارزش افزوده ایجاد نمی کند و به ثروت ملی نمی افزاید، از همین رو برخی کشورهای پیشرفته برای پروژه های عمرانی و ساختمان سازی، یک سقف مشخص درنظر می گیرند و بیش از آن مجوز نمی دهند درحالیکه مسئولین در ایران پروژه های عمرانی را در برابر بودجه های جاری قرار میدهند.

در اینفوگرافی زیر 12 کشوری که بالاترین کیفیت و بیشترین عمر ساختمان را دارند، آورده شده است. کشورهای انگلیس، بلژیک و دانمارک جزو 3 کشوری هستند که ساختمان هایشان بالاترین عمرو قدمت را دارند. 45 درصد ساختمان ها در ایران بیش از 16 سال عمر داشته اند. همچنین 25 درصد ساختمان ها زیر 6 سال و 30 درصد نیز بین 6 تا 15 سال عمر داشته اند. عمر مفید خانه ها در ایران بین 25 تا 30 سال میباشد.

عمر ساختمان در ایران

با توجه به متوسط عمر اندک ساخت و ساز در ایران، بودجه های کشور در این بخش صرف میشود و بعد از مدت کوتاهی به دلیل مقاومت پایین ساختمان، آنها را خراب میکنند و دوباره از نو میساند. هر اندازه که در محاسبات فنی ساخت بنا به خوبی عمل می شود ولی در اجرا، انتخاب مصالح و ساخت مصالح، نقطه ضعف وجود دارد.

میانگین عمر ساختمان‌ها در دنیا بالای 100 سال و در ایران بین 25 تا 30 سال می باشد.

یک یو تی ام | رتبه شماره یک نقشه برداری

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

تمامی حقوق مادی و معنوی مطالب برای شرکت آترین معمار برنا (1UTM.com) محفوظ است.